[O1] napęd 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • k18t
    Classic
    • 2012
    • 4

    [O1] napęd 4x4

    U mnie 2 razy nic nie znaleźli, dopiero za trzecim razem zdiagnozowali miejsce wycieku
  • mateusz18522
    Classic
    • 2010
    • 10

    #2
    [O1] napęd 4x4

    Czy przerabiał ktoś w swojej octavii napęd na 4 koła, ile kosztowała przeróbka? Jest to możliwe w nadwoziu typu hatchback? Wychodziły wersje 4x4 w hatchbackach?

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      były już takie pomysły ;]

      Octavia

      Komentarz

      • mateusz18522
        Classic
        • 2010
        • 10

        #4
        Po przeczytaniu tematów myślę że jest to nieopłacalna modyfikacja a szkoda. Taniej jest kupić inny samochód z 4x4,ale czy była w sprzedaży O1 w nadwoziu hatchback ?

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          Przy takiej modyfikacji niepotrzebny jest mechanik, tylko murarz :szeroki_usmiech

          Z tego co się orientuje 4x4 tylko kombi
          Octavia

          Komentarz

          • S3 CHRIS
            Elegance
            • 2006
            • 979
            • Octavia I (1U2)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            Zamieszczone przez mateusz18522
            Po przeczytaniu tematów myślę że jest to nieopłacalna modyfikacja a szkoda. Taniej jest kupić inny samochód z 4x4,ale czy była w sprzedaży O1 w nadwoziu hatchback ?
            były ale strasznie mało

            ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

            ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

            Komentarz

            • Krzych
              Rider
              • 2005
              • 671

              #7
              Po za elementami zawieszenia i przeniesienia napędu to dodatkowo płyta podłogowa jest inna, podłoga bagażnika jest inna, zbiornik paliwa 2 komorowy, układ wydechowy i jeszcze wiele innych detali.
              Przeróbka raczej mało opłacalna.
              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
              www.chiptuning.katowice.pl
              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

              Komentarz

              • Udesky
                RS
                • 2007
                • 1692
                • Octavia I (1U2)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez S3 CHRIS
                Ale Allroud. :shock:
                W Polsce nie ma kryzysu.
                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                Komentarz

                • eX
                  Elegance
                  • 2006
                  • 980

                  #9
                  na rynek polski nie wypuszczano 4x4 sedan/liftback. ale u sasiadow jezdzilo tego troche.

                  Komentarz

                  • S3 CHRIS
                    Elegance
                    • 2006
                    • 979
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez eX
                    na rynek polski nie wypuszczano 4x4 sedan/liftback. ale u sasiadow jezdzilo tego troche.
                    w linku który zapodałem masz krajowego 4x4 sedana wiec chyba wychodziły a ze auto stoi w salonie skody w tychach to chyba wiedza co maja :roll:
                    ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                    ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                    Komentarz

                    • Skfarek
                      RS
                      • 2010
                      • 4795
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Nie trzeba szukać daleko - u nas na forum są takie Octavki :wink:
                      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        cześć. w OI była wersja liftback 4x4 z silnikiem ATD. fakt jest 1 - model prawie niedostępny na rynku, niestety... temat przebudowy auta rozkminiałem jakiś czas temu i tak jak pisali koledzy, pół dupy trza przespawać, bo inna. ale tak na serio, to już chyba wolałbym mieć ESP niż 4x4 na Haldex'ie. jak dupa zaczyna wyprzedzać przód, to większość nieznosi tego chrobotania w napędzie. tak naprawdę to 4x4 jest dobry jak siedzisz w głębokim śniegu itp. bo charakterystyka Haldex'a nie nadaje się zbytnio do rajdowej jazdy po "polski drogach". już lepiej mieć konkretne opony i kontrolę trakcji, która załatwia nasze błędy w technice jazdy, oczywiście do pewnego stopnia te błędy, bo zupełnych debili to nikt/nic nie poprawi, no poza św. Piotrem, ale tam to już inna historia... sumując, jest możliwy taki swap, ale to niesamowita rzeźnia wręcz i kupa kasy. na dobrą sprawę, to 3 auta można by za taki projekt kupić, ale jak ktoś ma za dużo "czasu"... to powodzenia w modach.
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • Damian-jg
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 229

                          #13
                          Czekamy na fotorelacje
                          FIAT Service

                          Komentarz

                          • phoneman
                            RS
                            • 2008
                            • 3374
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            U nas Rzeszowie kolega ma 4x4 1,8 20v ARX 150 KM liftback. Nieźle to śmiga no i kolega klubowy ma już chyba doktorat z haldeksa, bo auto ma tył zupełnie inny zawieszenie, napęd, podłoga dużo wyżej. Ta octavia ma bliżej do audi a3 4x4 niż do zwykłej octavii. Generalnie poszukaj sobie samochodu i nie baw się w przeróbki.
                            .

                            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                            Komentarz

                            • Udesky
                              RS
                              • 2007
                              • 1692
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez phoneman
                              Ta octavia ma bliżej do audi a3 4x4 niż do zwykłej octavii.
                              Przecież A3 ma to samo co Octavia?
                              Zamieszczone przez phoneman
                              U nas Rzeszowie kolega ma 4x4 1,8 20v ARX 150 KM liftback.
                              Rogalotti też chyba taka ma. O ile mnie pamięć nie myli to nie tak dawno była jeszcze na sprzedaż.
                              W Polsce nie ma kryzysu.
                              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                              Komentarz

                              • kmink
                                L&K
                                • 2007
                                • 1360
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Zamieszczone przez Tony065
                                .....bo charakterystyka Haldex'a nie nadaje się zbytnio do rajdowej jazdy po "polski drogach". już lepiej mieć konkretne opony i kontrolę trakcji....
                                kolego, zasugerowałem się takimi opiniami jak kupowałem auto dla żony, bałem się że sobie nie poradzi z szarpnięciami, wyłączeniami tyłu na śliskich zakrętach...kupiłem więc zwykłą B6ke i żałuje tego wyboru zwłaszcza jak się przesiadłem zimą z mojej octavi do passata...

                                Jeżdżę OII 4x4 i nigdy więcej nie wrócę do ośki!

                                Jak ktoś nie ma doświadczenia lub zrobił tylko kilkadziesiąt km-ów autem z haldexem to nie powinien się wypowiadać :wink:

                                Minusy 4x4:
                                - hamuje jak ośka
                                - waży 150-200kg więcej niż ośka(czasami to plus)
                                - reduktor i wał utrudniają pracę przy zakładaniu większej turbiny, dlatego u mnie nie siedzi gt22...
                                Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                www.tuneforce.pl
                                www.dpfserwis.pl

                                Komentarz

                                • ces
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 112

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Tony065
                                  ale tak na serio, to już chyba wolałbym mieć ESP niż 4x4 na Haldex'ie. jak dupa zaczyna wyprzedzać przód, to większość nieznosi tego chrobotania w napędzie. tak naprawdę to 4x4 jest dobry jak siedzisz w głębokim śniegu itp. bo charakterystyka Haldex'a nie nadaje się zbytnio do rajdowej jazdy po "polski drogach". już lepiej mieć konkretne opony i kontrolę trakcji, która załatwia nasze błędy w technice jazdy
                                  Sam naped jest swietny, znajomy ma ten naped w oplel calibra 4x4 (600km+) z sterownikiem odpinania tyl napedu, rzeźba niezła ale warto.
                                  Co do jazdy 4x4 na polskich drogach nie zgodzę się można poganiać jeśli oczywiście ma się odpowiednia moc auta, a dodatkowo jeśli ktoś wymaga dużo więcej niż sam 4x4 zawsze można napęd dodatkowo zeszperowac.
                                  Nigdy się nie spotkałem ze stwierdzeniem, że jazda autem na przod z ESP wybaczy więcej błędów niż jazda autem 4x4, osobiście widziałem różnice mojej Octavi a znajomego WRX 'a na jeździe w zakrętach na nawierzchni pokrytej cieńką warstwa śniegu.

                                  Komentarz

                                  • Tony065
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2487
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    kmink i ces, nie ma co porównywać takiej "taczki" jaką jest OI do WRX`a lub A3 czy nawet O2. to są zupełnie inne technologie. napisałem "taczka", bo każdy średnio obeznany z motoryzacją, jak sobie poogląda OI, to dojdzie do takiego wniosku, że to bardzo budżetowe auto. nawet w najlepszej wersji wyposażenia, bo to inne przedziały klasowe, WRX to auto sportowe, A3 podpada pod premium, O2 ma technologie o ładnych parę lat młodsze, czyli duuużo sprawniejsze. jak Ci "dupa" zaczyna wyprzedzać "ośkę", to trzeba naprawdę sporo mieszać kierą, żeby pod TIR`a nie wjechać, albo do najbliższego rowu, lub w 40-letnią topolę o gr. pnia lekko licząc 60-70 cm. napisałem wcześniej o "polskich drogach", bo niestety, takie mamy realia. TIR-y, dziury jak TIR-y, grube drzewa - też jak TIR-y, brak poboczy i banda małolatów, którym rodzice kupili furę z 200KM pod maską, bo "synek zaliczył maturę". ile razy czytaliście o wypadku gościa mającego prawko parę dni :?: fura za 150kzł - na złom, bo się owinęła w okół drzewa, 2 ofiary śmiertelne, bo koledzy nie mieli zapiętych pasów, bo po co :?: w końcu jadą bezpiecznym autem, ale fizyki nie da się oszukać, kierowca oczywiście przeżył, ale do końca życia będzie na wózku. jak gdzieś znajdę, to wkleję fotki A3, po takim właśnie wypadku. auto dało się zidentyfikować, po 1 tylnej lampie, bo reszta rozjeb.....ła o drzewo i w promieniu kilkudziesięciu metrów. teściowa /jest pielęgniarką, jechała do pracy/ nie wiedziała gdzie gościa dotknąć, bo to był po prostu wór strzaskanych kości i popękanych organów. ufff... sorry za to uniesienie, ale techniki jazdy nikt nie przeskoczy. ostatnio był test na torze w Kielcach. Nr 1 amator, ale doświadczony, bo gdzieś tam jeździł amatorsko na radach, ale w rajdowej furze, Nr 2 zawodowiec/rajdowiec w cywilnej odmianie auta. wynik był oczywisty, wygrała technika jazdy nad techniką aut. nie mam najechane Bóg wie ilu km, ale miałem już parę takich sytuacji, że dobre opony i zimna krew ocaliły mi życie i auto. dokładnie w tej kolejności. a w sumie Haldex w OI jest przydatny w tak małej ilości sytuacji, że odpuściłem sobie ten temat w tym aucie. po prostu do ścigania to się nadaje nijak. jak ktoś ma potrzebę jazdy w trudnym terenie, bo jest np. listonoszem lub weterynarzem na wsi lub w górach, to ten patent jest jak najbardziej OK. w tym momencie OI, silnik 2,0 + LPG i jak to mówią "cały świat".
                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                    Antek

                                    Komentarz

                                    • Udesky
                                      RS
                                      • 2007
                                      • 1692
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      A3 i premium? To compact i do tego też ma haldexa. Natomiast O2 to zupełnie inne auto niż O1.
                                      W Polsce nie ma kryzysu.
                                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                      Komentarz

                                      • phoneman
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 3374
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Udesky
                                        Przecież A3 ma to samo co Octavia?
                                        Octavia jest lepsza :P
                                        .

                                        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2487
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Udesky
                                          A3 i premium? To compact i do tego też ma haldexa. Natomiast O2 to zupełnie inne auto niż O1.
                                          no dobra, rozpędziłem się nieco z A3. ale inne auta wymienione w dyskusji są nieporównywalne do OI. ta Calibra 4x4 600KM... stara fura, ale śmiga a wątpie czy jest w PL jakaś OI z mocą 500KM. DGW ma coś ponad 300KM i to po zajeb....ych moda silnika. ale chyba temat zjechał za daleko od pytania autora i zaraz jakiś moder /kłaniam/ go zamknie i jeszcze warny nam powlepia
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • ces
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 112

                                            #22
                                            Tony065 dużo nie wiesz nawet o WRX (230km w zimie można fajnie pośmigać ale tak niestety auto słabe i drogie w utrzymaniu) ponieważ skrzynia tam pada bardzo szybko poprawiona została w wersji WRX STI, A3 S3 O1 to praktycznie to samo te same podzespoły zawieszenie silnik jeśli mowimy o beznynie a nie o klekocie w S3 też masz haldexa.
                                            Tylko Ty nie bierzesz pod uwagę tego ze ja mowie napędzie Haldex + sterownik bo sam haldex w o1 czy s3 to kupa ponieważ tylnia os dołącza się kiedy przód traci przyczepność i tu się zgodzę ze seryjny napęd 4x4 w O1 jest slaby jak barszcz ale co to jest 1k zł na sterownik do napędu i sam jak chce programujesz napęd 4x4 kiedy ma się złączać.

                                            Widziałem posty na zagranicznych forach z O1 o mocy 600km ile to wytrzyma to inna sprawa, z OCP na pewno bardzo mocne O1 rs ma s3 chris bo nie raz widziałem go w kamieniu.

                                            Komentarz

                                            • kmink
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1360
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              nie jeździłem OI 4x4 ale w następny weekend sie przejadę po zakrętach bo kolega właśnie przywiózł takie auto na handel...mam nadzieje że będzie mokro :szeroki_usmiech ciekaw jestem czy faktycznie jest aż tak źle z tym haldexem I gen.
                                              Tylko tak jak pisałem wcześniej, trzeba trochę więcej przejechać km-ów żeby wyrobi sobie obiektywna opinię
                                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                              www.tuneforce.pl
                                              www.dpfserwis.pl

                                              Komentarz

                                              • rezon
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 1894
                                                • Volvo
                                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Tony065
                                                to już chyba wolałbym mieć ESP niż 4x4 na Haldex'ie. jak dupa zaczyna wyprzedzać przód, to większość nieznosi tego chrobotania w napędzie. tak naprawdę to 4x4 jest dobry jak siedzisz w głębokim śniegu itp
                                                nie wiesz o czym piszesz. Tym bardziej, że 4x4 dość często mają również ESP. Kiedyś wyprzedził mnie tył na zakręcie w Sedici, ale po pierwsze była totalna szklanka, a po drugie to był chyba 3km mojej jazdy tym samochodem. WYpadek, że ktoś się rozwalił "po maturze" to zazwyczaj więcej winy kierowcy niż samochodu. 4x4 rozpędza się i prowadzi na śliskim dużo lepiej, ale jak już napisano - hamuje tak samo, o czym niektórzy zapominają.
                                                Zamieszczone przez kmink
                                                Jak ktoś nie ma doświadczenia lub zrobił tylko kilkadziesiąt km-ów autem z haldexem to nie powinien się wypowiadać
                                                Popieram

                                                Komentarz

                                                • nikos
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 16

                                                  #25
                                                  jeżdżę 4x4 OI jakieś 4 miechy, wcześniej tylko ośka i powiem tak, nigdy więcej ośki
                                                  rożnica jak dla mnie jest odczuwalna od razu, rusza się sto razy lepiej, wiadomo hamuje się w zależności od jakości opon, a czy jest cięższy hmm nie odczuwam.

                                                  Wiadomo porajdować się tym nie da neistety za mała moc :/ ale od czegoś trzeba zacząć, nie od razu rzym zbudowano...

                                                  P.S. a może ktoś doradzi skąd zdobyć taki sterownik do Haldex'a lub kto by się tym mógł zająć (okolice Bielska-Białej)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...